reklama

Poviedka I.

Poviem vám jeden príbeh, je o mužovi ktorý stoji na okraji skaly a chystá sa z nej skočiť.  Volá sa Leonard a rozhodol sa ukončiť svoj život. Je nešťastný pretože mu ľudia bezdôvodne celý život ubližujú, a pretože je sám, no najhoršie na tom celé je to, že si myslí že si to zaslúži.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pozerá sa dole, skala na ktorú sa vyšplhal ja vysoká, pád z nej znamená istú smrť. Naokolo nieje žiadna civilizácia, je sám uprostred divokej prírody. Stojí na okraji strmej skaly a prosí všetky božstvá ktoré pozná o odpustenie, za to čo urobil.
Vina ktorú v sebe nosí ho ťahá bližšie k priepasti. Tu skončí jeho dlhá púť.

,,Načo ešte čakáš chlapče ?'' Povedal neznámy starec, ktorý tu odrazu stál za Leom. 

Leo sa vyľakal keď sa otočil a zbadal starčeka. Mal milý výraz na tvári, vlasy mal krátke a biele, bol od neho asi o hlavu nižší so zavalitou postavou. Mal na sebe hnedé nohavice a zelené tričko s krátky rukávom. Dosť neobvyklé oblečenie na turistiku. "Kto je ten starček ?" Pýtal sa sám seba Leo.

,,Odkiaľ sa tu beriete ?"
,,Ja som sa ťa pýtal prvý ."
,,Prepáčte, čo ste sa to pýtal ?"
,, Pýtam sa ťa, načo ešte čakáš?
,, Na západ slnka." Odpovedal Leo a na chvíľu nastalo ticho. Leo krútil očami a čakal od starčeka nejakú odozvu, ale ten sa upriamene díval Leovi do očí a po chvíli povedal. 
,,A môžem tu počkať s tebou ? Takýto výhľad určite bude stáť za to."
,, Môžete, ale ja nemám v pláne odtiaľ odísť." 
,,Ja viem." Povedal starček, a odvrátil pohľad od Lea, smerom k priepasti.
,,Neodpovedali ste mi odkiaľ sa tu beriete." 
,, Ja viem, a viem aj to že vieš kto som, teda niesi si tým istý, ale tušenie máš."

,,Prečo ste tu ?" 
,, Nieje to trochu hlúpa otázka, kvôli tomu výhľadu tu určite niesom. Posaďme sa, do západu slnka ostáva ešte pár minút a ja som už starý nato aby som tak dlho stál."

Leo sa od starčeka odvrátil smerom k slnku a priepasti, chvíľu sa díval a premýšľal, nad starčekom a nad tým kto vlastne je. Potom sa otočil k nemu a posadil sa na zem.
Na zem sa posadil aj starček a vydýchol si akoby ho naozaj od toho postávania boleli nohy. 

,,Ešte ste mi neodpovedali, prečo tu ste ?" 
,, Nieje to snáď jasné? Som tu preto aby som ti zabránil urobiť veľkú chybu." 
,,Ale ja si nezaslúžim žiť!"
,,Ako vieš, čo si zaslúžiš a čo nie, nemal by som o tom snáď rozhodovať ja ?" 
Takýto argument Leo vôbec nečakal, a nevedel ako na to odpovedať.
,,Povedz mi chlapče, prečo si myslíš že týmto nezmyselným činom sa niečo vyrieši."
,,Zbavím sa tak karmi, aspoň väčšej časti ktorú na sebe mám." 
,,A ako si k nej prišiel ak sa ťa smiem opýtať ?"
,,V minulom živote som spravil niečo strašné." 
,, Ale nehovor ! A čo také si presne urobil?"
,,Vy viete veľmi dobre čo som urobil." 
,,Áno viem, ale chcem to počuť od teba, tak či tak sa mi budeš musieť spovedať, či na tomto svete alebo na tom druhom."

Starček sa na Lea celý ten čas ako spolu rozprávali usmieval, Leo vôbec nemal pocit žeby sa na neho hneval, bol vystrašený ale pomaly ten strach z neho opadal a on sa rozhovoril.

,, Videl som, svoj minulý život. Ten ktorý sa odohral ešte veľmi dávno na Atlantíde."
,,Áno spomínam si naň." Riekol starček so zavretými očami, akoby si to práve predstavoval. 

,,Videl som ako som stlačil tlačítko, a ako všetko v zápätí zmizlo spolu so mnou. Myslím si že som zničil celú civilizáciu, vlastne som o tom presvedčený."

,,Prečo si to myslíš ?" 

,,Myslím si to lebo viem že by som toho bol schopný. Myslím si že som ju zničil preto, lebo bola skazená, a robila niečo strašné, neviem presne čo, ale dokážem si to predstaviť. Aj dnešná spoločnosť, je skazená. Ak som to spravil, viem že by som to spravil aj teraz."
,,Takže mám na svedomí tisíce nevinných životov. Rozhodol som sa ich radšej ukončiť, vyhladil som celú civilizáciu aby som zabránil globálnej skáze!"

,,Áno máš pravdu. Bol si to ty! Ty a pár ďalších, ktorý sa rozhodli zakročiť a Atlantídu zničili."
,,A tým som na seba uvrhol nespočetné množstvo karmi."
,,Veru tak. Ale mýliš sa ak veríš, že týmto obetovaním svojho života sa karmi zbavíš. Vieš ako karma vôbec funguje ?"

,,Áno viem. Ak sa jej chcem zbaviť, musím trpieť. Tým že som vzal tisíce životov, som tisícom ľuďom ublížil, a karma sa z nich preniesla na mňa. Karma je tvoja spravodlivosť ktorá vo svete funguje ako fyzikálny zákon, udržiava vo svete rovnováhu spravodlivosti. Ak napríklad ja niekoho udriem, prevezmem na seba kúsok z jeho karmi, a tá mi v budúcnosti privodí nejakou formou utrpenie. To utrpenie mi pomôže sa tej karmi zbaviť, tým sa nastolí rovnováha."

,,Výborne, si sčítaný a chytrý muž, čo ďalej ?"

,,Ale ak niekoho udriem, a on ma udrie tiež, tak sa mu karma vráti naspäť."
,,Ale ak niekoho zabijem, prenesie sa na mňa oveľa viacej karmi, preto celý život trpím. Celý môj život sa ku mne ľudia správajú zle, nikdy som to nechápal, prečo sa tak ku mne správajú, snažil som sa to pochopiť ale nakoniec ma premohla nenávisť. Znenávidel som celý svet. Potom prišli zdravotné problémy, dúfal som že ma to zabije, chcel som to už mať za sebou, ale nestalo sa. Prežil som to všetko, všetky choroby, tŕpol som v bolestiach, nikto mi nevedel pomôcť. Len to prehrmelo, a čakal som kedy sa opäť vrátia. A potom som sa dostal na tú terapiu v ktorej som videl tie udalosti na Atlantíde."

,,Ja viem, viem aký život si mal, čo si si vytrpel a aj čo si videl. Je úžasné ako sa vaše dušičky dokážu rozpamätať aj napriek tomu že si to pamätať nemáte.
Ale jedno mi povedz, ak vieš že si karmu musíš vytrpieť, prečo si tu , a prečo chceš ukončiť svoj život ?

,,Pretože už nevládzem, nedokážem to ďalej niesť."

,,Chápem. Je to ozaj obrovské množstvo karmi, ale ak teraz zomrieš, nezbavíš sa jej.
Nebude ti dovolené len tak zmiznúť, kam by ta karma potom šla ? Narodíš sa znova a tá karma sa prenesie do toho ďalšieho života. "
,,Ale to ty vieš, že ? "

,,Viem, ale dúfal som, že v tom ďalšom to bude iné, že ja budem iný."
,,Práve naopak Leo, počúvaj ma teraz veľmi dobre!" Povedal starček a položil mu ruku na rameno.
,, Dostalo sa ti veľkej príležitosti, tým že si zistil pravdu o tom kto si bol a čo si spravil, si dostal šancu pochopiť ako svet funguje a ako sa napraviť, ale zabudol si na jednu podstatnú vec!"
,, Čo okrem karmi ešte existuje ? Ak je karma spravodlivosť ktorá prenáša útrapy , tak čo prenáša šťastie ? Jin a Jang priateľu, hovorí ti to niečo ?

,,Cnosť !" Povedal Leo.

,,Heuréka! Presne tak." Vykríkol starček od radosti. 
,,Cnosť je vlastnosť, vlastnosť ktorá ti dodáva energiu, radosť do života. Prináša ti štastie a šťastné náhody. Čím viacej sa o ňu človek usiluje, tým šťastnejší je.

,,Poznáš tri zákony povahy vesmíru ?"
,, Nie."
,,Poviem ti ich, je to súcit, znášanlivosť a pravda. Pre ľudí sa to dá uplatniť takmer vo všetkom. Súcit znamená súcitiť s ostatnými živými bytosťami, znášanlivosť je tolerancia a výdrž, ísť ďalej a nevzdávať sa. No najťažšie pre vás býva byť pravdivým, a to nie len hovoriť pravdu, ale byť pravdiví sám k sebe, byť sám sebou. Lebo ako to už býva, veľa z vás sa viacej stará o to ako zapadnúť medzi ostatných, ako sa správať aby vás ostatný mali radi, alebo aby na vás boli pyšný a uznávali vás, a pritom sa vôbec nestaráte či vás to robí šťastným človekom."

,,Ako si už sám povedal aj dnešná spoločnosť je skazená, ľudia sú sebecký a viacej im záleží na majetku ako na ľuďoch okolo. Keď sa v takej spoločnosti snažíš zapadnúť, tieto zákony ti nepomôžu, naopak, zničia ťa."

Leo sa následne rozplakal, otočil sa k útesu a uvidel západ slnka. Obloha bola krásne oranžová, miestami fialová. Nad ich hlavami bola modrastá a na opačnej strane, na východe už bola tmavá noc a bolo vidno aj zopár hviezd.

Vzlykajúc sa Leo opýtal: ,,čo mám robiť ?"

,,Ži Leonard ! Ja viem že si úžasný súcitný človek, vidím do tvojho srdca. Viem že si urobil strašnú vec, ale prestaň si to vyčítať, keby to bolo neodpustiteľné nedali by sme ti šancu to napraviť. Preto si tu, preto žiješ, aby si to napravil. Preto ži, buď sám sebou a vydrž to. Zbieraj cnosť, buď dobrým človekom, ja viem že na to máš.
A keď nazbieraš toľko cnosti koľko máš karmi, tak sa tie dve energie navzájom vyrušia, a obe zmiznú. A vieš čo je na tom najlepšie ? Dobrým človekom ostaneš, lebo taký si, taká je tvoja vnútorná podstata, vždy si taký bol. A ešte jedna vec, obe energie sa budú prejavovať aj keď zmeníš svoj život k lepšiemu, karma ťa ešte bude občas trápiť, ale čím viacej budeš mať cnosti, tým menej sa bude karma prejavovať."

,,A ak to nestihneš v tomto živote, tak v tom ďalšom, budeš mať príležitosť."
,,Slnko už zapadá."

Leo sa otočil k zapadajúcemu slnku, nad ním už blikalo tisíce hviezd, a starček bol preč. 
,, Ako vieš, že neskočím?" Zakričal Leo dívajúc sa k hviezdam. Bolo úplné ticho, Leo sledoval oblohu, keď tu zrazu sa po oblohe preletela kométa. Bola to najkrajšia kométa akú kedy videl, jej stopa sa tiahla skoro cez celú oblohu a zotrvala vyše troch sekúnd. Na Leovej tvári sa vyčaril úsmev.

,,Škoda že som si nezbalil veci aj na cestu späť."

Pavol Dorčák

Pavol Dorčák

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ahoj, ja som Pali, ak sa ti páči môj blog, moje myšlienky, tak som rád, a budem rád aj keď mi napíšeš hocijaký komentár, kritika mi nevadí, ba za ňu budem aj vďačný, neviem veľmi dobre písať, preto ak sa ti niečo nepáči alebo niečomu nechápeš tak je to mojím písaním, takže kľudne to komentuj, kritizuj, mne to len pomôže. Som otvorený a úprimný človek, nikdy nesúdim, nikdy neubližujem, dodržujem 3 jednoduché zásady - byť pravdivý, súcitný, a vydržať-*( byť znášanlivý ). Neriešim materiálne veci, ani ma nezajímajú, nezaujímajú ma ani všetky problémy sveta. Zaujímajú ma ľudia, zvieratká, príroda, hudba, filozofia, umenie a duchovno. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu