reklama

Ja a Ty, Ty a Ja, My a Vy

Všetci máme spoločné dve veci, slobodnú vôľu a obmedzený čas. Veľa ľudí so mnou môže nesúhlasiť, ale ja si to myslím. Nikto z nás nevie koľko času má, môžete mať hodinky a vedieť koľko je hodín ale neviete, koľko času vám v živote ostáva. Preto by sme mali čas chápať ako to najvzácnejšie čo nám bolo dané. Ten čas, môžete využiť ako chcete, máte slobodnú vôľu a za svoje rozhodnutia a činy nesiete zodpovednosť. Môžete od života chcieť čokoľvek, môžete usilovať o čokoľvek, a môžete to aj dosiahnúť, pretože ľudský duch, sila vôle je doslova fenomén. Choďte na youtube a pozrite si video Peaople are awesome. Akých vecí sme schopný urobiť pre dosiahnutie toho po čom túžime? Neskutočných ! No nemali by sme pri tom zabúdať na tie maličkosti, ktoré robia život životom. Ako napríklad: pohľad na východ slnka! Pretože nie všetci máme veľké sny, sú aj skromný ľudia, ľudia ktorý sú vďačný už aj len za to že sú zdraví, že sú nažive. Čím viac zlého zažijete, tým viac si budete vážiť maličkosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Všetko čo robím, robím kvôli nej. To, kým som a kým chcem byť, robím pre seba, ale zároveň dúfam, že to všetko bude mať význam, že práve preto ma bude milovať. Nieje to vždy také ľahké, občas sú aj ťažké dni. Mávate občas pocit, že neviete čo ďalej, a ste stratený ? V takých chvíľach si často kladiem otázku "prečo som tu?", a odpovedám si na ňu, no nie som celkom spokojný s odpoveďami.
Aj keď som si povedal, že budem veriť v to a tamto, stále som skeptik, a snažím sa do všetkého vniesť logiku. Nikdy nedokážem úplne a slepo veriť. Či už to bude viera v Boha, v Budhu , alebo Karmu. Viera je veľmi podstatná záležitosť ktorá utvára naše cestičky životom. Ja verím v Karmu, a vnímam ju ako prírodný zákon ktorý udržiava spravodlivosť. Okrem viery je ešte veľmi dôležité mať svoje emócie pod kontrolou, vedieť si zachovať chladnú hlavu, to vyžaduje disciplínu.
Emócie mám pod kontrolou, naučil som sa ich ovládať, pretože ovládať sa je základom k postúpeniu na vyššiu duchovnú úroveň. Ale pocity sa ovládnuť nedajú. Inštinkt je hlboký impulz, alarm ktorý sa ozve pri našich dôležitých rozhodnutiach, pochádza z nášho najhlbšieho vnútra, z odhodlania žiť.

Mávam pocity, inštinkty, ktoré ma občas varujú ak sa deje niečo na čo by som si mal dať pozor, naučil som sa im načúvať a dôverujem im, pretože som už veľa krát doplatil na to keď som ich nepočúvol, mám ich lebo som odhodlaný žiť šťastne! Viem čo chcem, viem čo ma robí šťastným, a darí sa mi žiť šťastne, ale jedna vec mi chýba, tá vec ktorá vecou nieje, hovorím o láske. Neviem sa bez lásky pohnúť ďalej, tam kam chcem ísť sa sám nedostanem. Urazil som dlhú cestu osobného, duchovného rozvoja sám, ale nechcem v nej pokračovať sám. Verím že niekde na svete je moja druhá polovička, ( Jin a Jang ) ktorá moje srdce naplní, tú časť ktorú si nechávam len a len pre ňu. Žena ktorá mi pomôže pohnúť sa ďalej a bude mojou motiváciu, mojou inšpiráciou, mojou múzou. Verím že so ženou po boku dokážem to čo chcem. Dokázal by som to aj bez nej, ale ja to tak nechcem. N emusí to byť vážny vzťah, manželstvo a deti... nie ! Je veľa druhov vzťahov, a veľa z nich nás dokáže posunúť tam kde chceme byť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja náhodou uznávam vzťah milencov, nezáväzný vzťah. Je to krásna a vzácna vec. Veľa ľudí si neuvedomuje, že sex hrá v živote veľkú rolu. Dobrý sex podľa mňa tvorí 50% vášho celkového pocitu spokojnosti, resp. šťastia, ale ozaj "kvalitka" sex! Ja milujem sex, milujem ženské telo, jej dotyky, jej vôňu a jej chuť. Zamyslite sa nad tým, čo cítite počas a po sexe. Ak je to radosť, šťastie, spokojnosť, tak ste s tým správnym človekom, takže máte na 50 % úspešný a šťastný vzťah. Tých zvyšných 50 % tvoria kompromisy, malé gestá, a váš záujem robiť niečo preto aby ste boli obaja šťastný, aj keď to znamená nebyť spolu, nechať toho človeka ísť. Pretože ak si niekto vo vašom živote získa určité miesto, ak sa stane pre vás dôležitým a záleží vám na ňom, tak toho človeka nikdy nestraťte. 

Niečo vám prezradím, prestal som sa bezhlavo naháňať za potrebou mať, namiesto toho som začal snažiť sa byť lepším človekom. Priateľskejším, láskavejším, chápavejším, nesúdiacim, znášanlivým a pravdivým. Najťažšie je byť pravdivým, lebo to sa veľa krát týka nielen nás ale aj ľudí okolo nás a ich vnímanie nás, čo si tí ľudia o nás myslia, na tom nám záleží, aspoň na názore našich blízkych. Byť pravdivý k sebe tj. byť sám sebou nám bráni strach z nepochopenia, strach z odmietnutia. A preto pracujem viac na tých ostatných vlastnostiach, verím že zlepšenie vyššie spomenutých cností mi pomôže prekonať strach. Treba sa niekomu otvoriť, ak chcete aby vás mal niekto rád takého aký ste, musíte ukázať čo vo vás je , a nesmiete dovoliť strachu aby vás paralyzoval, nedovoľt e aby vám viac záležalo na tom čo si o vás ostatný myslia, než na samom sebe. Len a len vy sa môžete urobiť šťastným, len pre to treba niečo urobiť. Chcem mať na háku čo si o mne ľudia myslia, lebo nech si myslia čokoľvek, ja viem že som dobrý človek, skvelý človek, ktorý si váži ostatných ľudí. Rád sa bavím, tancujem, počúvam hudbu, chodím do prírody a pozorujem nočnú oblohu, a popri tom vediem hlboké filozofické úvahy, alebo len tak trepem sprostosti ktoré pobavia :)

Takže prečo som tu ? Som tu pre ňu, a budem pokiaľ ju nenájdem, táto odpoveď samého seba na vlastnú otázku ma drží nad vecou, a posúva ďalej. Nie že by som si chcel protirečiť o tom posúvaní vlastných hraníc, ale tak to je, nedokážem len nečinne postávať a čakať, že sa tu zrazu niečo stane, nie ! "Ja pôjdem ďalej, spravím svoj život úžasným, tým že budem sám sebou bez ohľadu na to čo si o mne myslíte." Ak zakopnem o nejakú prekážku, alebo ak ma život zrazí na kolená, tak vstanem, a pôjdem ďalej. A ak mi niečo bude brániť v ceste tak to zoberiem so sebou a budem to niesť, a pretvorím to tak, aby mi to raz pomohlo prekonať tú ďalšiu prekážku v ceste.
Je to tréning, aj skúška. Kto vie, prečo sa nám stávajú veci ktoré chápeme ako zlo, alebo ako nešťastie? Ja si myslím, že keď nás život skúša, je to znamenie, že sme na správnej ceste,a vždy keď si pokladáme otázku "prečo ja?", prečo sa to deje mne ? Tak to preto, lebo sme na dobrej ceste, sme na tej ceste ktorá vedie preč z tohto bludného kruhu nekonečných reinkarnácií, na ceste ktorá vedie o poschodie vyššie, kde nás čaká opäť niečo nové, niečo čo sa blíži k hlbšiemu poznaniu a pochopeniu celej našej existencie.

A to už stojí za to, ísť ďalej, nenechať sa zlomiť, napraviť čo sme rozbili, naučiť sa žiť v harmónii, a užívať si aj všedné chvíle všedného dňa. Pretože nikdy neviete, koľko času vám zostáva.

Pavol Dorčák

Pavol Dorčák

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ahoj, ja som Pali, ak sa ti páči môj blog, moje myšlienky, tak som rád, a budem rád aj keď mi napíšeš hocijaký komentár, kritika mi nevadí, ba za ňu budem aj vďačný, neviem veľmi dobre písať, preto ak sa ti niečo nepáči alebo niečomu nechápeš tak je to mojím písaním, takže kľudne to komentuj, kritizuj, mne to len pomôže. Som otvorený a úprimný človek, nikdy nesúdim, nikdy neubližujem, dodržujem 3 jednoduché zásady - byť pravdivý, súcitný, a vydržať-*( byť znášanlivý ). Neriešim materiálne veci, ani ma nezajímajú, nezaujímajú ma ani všetky problémy sveta. Zaujímajú ma ľudia, zvieratká, príroda, hudba, filozofia, umenie a duchovno. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu